Problemen met Inloggen


Ervaart u problemen bij het inloggen? Probeer de oplossing op deze pagina te vinden. Mocht het nog steeds niet lukken, neem dan contact op met uw applicatiebeheerder. Zij/hij kan uw medewerkersaccount inzien en eventueel wijzigen.

Single Sign On

Maakt uw organisatie gebruik van Single Sign On en wordt u normaliter automatisch ingelogd bij VR, maar lukt het nu niet? Ga dan na of u onlangs uw inlognaam voor de Windows omgeving hebt veranderd. De gebruikersnaam van uw account in VR en uw Windows account dient exact hetzelfde te zijn. Laat in dat geval uw systeem- of applicatiebeheerder uw gebruikersnaam aanpassen voor uw VR medewerkersaccount.

Ongeldig wachtwoord

Krijgt u de melding Ongeldig wachtwoord doorloop dan de volgende checklist:

  • Staat Caps-lock aan?
  • Voert uw browser automatisch uw wachtwoord in, check dan of deze wel/niet een verouderd wachtwoord invoert.
  • Probeer het nogmaals

Mochten bovenstaande stappen niks opleveren, dan kunt u op wachtwoord vergeten? klikken.

Wachtwoord vergeten

In het geval dat u uw wachtwoord vergeten bent kunt u een nieuwe aanmaken. U klikt op Wachtwoord vergeten? en voert uw gebruikersnaam in, waarna er een email met een nieuw wachtwoord zal worden gestuurd naar het emailadres dat geregistreerd staat in Vaccinatieregister.

Wachtwoord verlopen

Is uw wachtwoord verlopen, dan stelt u een nieuw wachtwoord in via de stappen op het scherm.

Maakt u normaliter gebruik van SAML Single Sign On, dan stelt u ook het wachtwoord opnieuw in. De SSO zal het daarna weer doen. Meld dit eventueel aan uw applicatiebeheerder en laat zo nodig hem of haar het wachtwoordtermijn aanpassen.

Geen sms/email met authenticatiecode ontvangen

Ontvangt u geen authenticatiecode, controleer dan uw mobiele bereik. Mocht u nog steeds niks ontvangen, probeer dan een stap terug te gaan en opnieuw in te loggen. Als dit niet werkt, neem dan contact op met uw applicatiebeheerder. Zij kan het geregistreerde telefoonnummer en emailadres van uw medewerkersaccount inzien en waar nodig aanpassen.

Gebruikersnaam ongeldig/vergeten

Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Neem dan contact op met uw applicatiebeheerder. Zij/hij kan uw accountgegevens inzien.

Account geblokkeerd

Is uw account tijdelijk geblokkeerd door te vaak het verkeerde wachtwoord te hebben ingevuld, wacht dan de tijdsspanne van de lockout af en probeer het opnieuw.

Zie ook