Zorgmail en Efarma
Vaccinatieregister kan elektronisch recepten verzenden.
De lab uitslagen worden verzonden naar het Zorgmail adres van de instelling. VR zet deze uitslagen automatisch om in een pdf bestand en doorzoekt deze op informatie van de cliënt. Bij herkenning BSN/ geboortedatum wordt de betreffende uitslag (pdf) direct in het juiste dossier van de cliënt geplaatst in VR. VR verstuurt de organisatie een overzicht per e-mail van alle ontvangen berichten/ cliënten en welke er wel/ niet konden worden verwerkt.
De cliënten die niet konden worden verwerkt (bijv. vanwege ontbreken BSN / geboortedatum) moeten dan nog handmatig de uitslagen aan dossier worden toegevoegd.
Als extra mogelijkheid kun je er evt. voor kiezen om cliënten niet meer uitslagen te mailen maar ze te verwijzen naar hun cliëntenportaal, dit kan ook weer administratie schelen (en de snelheid verhogen aangezien lab uitslagen ook buiten ‘kantoortijden’ binnenkomen).
Voor het instellen van Zorgmail gaat u naar:
VR - Instellingen - Instellingentabblad
Zorgmailmodus: Hier kunt u Zorgmail aanzetten door Aan te selecteren.
Klantnummer: Hier vult u het klantnummer in.
Wachtwoord: Hier vult u het wachtwoord in.
Als u dit heeft ingesteld, staat Zorgmail bij de locatie ook automatisch aan. Hierna kunt u de recepten instellen conform Zorgmail. Zie de handleiding hieronder.
https://docs.vaccinatieregister.nl/handleiding/instellingen/recepten/